mandag 26. september 2011

Keramikk 1


LOVE

PEACE
HAPPINESS

Dette er en figur jeg har laget selv.
(vet jeg har vist dette før, men siden den forrige bloggen min forsvant...på en måte,oppdaterer jeg litt)
Den er i såkalt hobbykeramikk;
flytende porselensleire som er støpt i gipsform.
Kluet er å få den hel ut.
Hvis man klarer det, må den stå å tørke i noen dager,
før man pusser av kanter osv.
Så er det inn i keramikkovnen.
Denne har både glasur og maling,
så den er brent to ganger.
Etter andre gangs brenning er den malt,
og til slutt har maling fått en dæsj med matt klar lakk.

Nå for tiden maler jeg kun hvis jeg får veldig lyst,
(drev butikk tidligere)
har solgt både former og ovn...
men jeg har et ganske bra lager med ferdige figurer
og maling i kjelleren...så jeg overlever :o)

*Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar