tirsdag 22. oktober 2013

Mal på keramikk,DIY

eller bare ha den hvit...
For en del år siden drev jeg en hobbyforretning nede i sentrum av byen vår.
Konseptet var at kunden kunne komme inn og først pusse, og så male på keramikk.
Jeg hadde på forhånd støpt keramikken i gipsformer (porselensleire),og den hadde stått til tørk.
Når den var ferdig pusset brant jeg den i keramikkovnen. da kunne kunden komme tilbake å male den,enten med akrylmaling eller glasur.
Jeg solgte selvfølgelig også ferdig brent keramikk, holdt kurs, og for de som ikke ville male;ferdig malt.
Da jeg etter noen år la ned butikken, satt jeg med et lager som jeg tenkte jeg skulle kose meg med etterhvert, men tiden...
Så nå har jeg vært på loftet å tatt ned en del som jeg selger ut. 
Her er en liten smakebit :





2 kommentarer:

  1. Så spennende å drive med keramikk!! Synes det er et veldig facinerende materiale. De var søte de små "solsikkene" =)

    SvarSlett
  2. Så fine! En morsom aktivitet :)
    Ønsker deg en god kveld!

    SvarSlett